10/12/2006

Kasaptan et almak: Elitizm


Geçenlerde gazetede gördüğüm bir haber beni o kadar derinden etkilemiş ki: bir türlü kafamı toplayamıyorum. Yabancı memlekette bir bakanın kızı, blogunda 'elitist' görüşler belirtince babası kamuoyundan özür dilemiş. Ne demektir bu 'elitizm' diye merak ettim ve araştırdım. Meğersem elitizim, her işi ehlinin yapmasını uygun gören bir görüş imiş. Devlet yönetiminin bir takım, eğitim, sosyal statü, meslek gibi kriterlere göre belirlenen kişilerce yapılmasını savunurmuş elitizm. Yani der ki: çoban memleket yönetemez.

Şimdi, kanun suç saydığı bir şeyi övmek gibi olmasın diye, biz olayın değilinden yola çıkalım. Et almak için kasaba gitmek elitizim. Halbuki köşedeki kuaför çok güzel kıyma çekermiş. Yani, adamın biri çıkıp ben çok güzel ev yaparım diyince, adama, 'he kurban, yap o zaman, biz de girip oturalım, deprem olunca da ölelim' demek doğru olan. Ev yapacak adama, 'senin bu işi yapabilecek altyapın var mı?' diye sormak elitizm.

Bu elitizm olayından gocunmak, bence çok belirgin bir yaranın göstergesi. Biz de, sonucu direk olarak adamın suratına daannn diye çarpmayan konularda çok bilen olur. Ama çocuğun ateşi çıkınca, 'kurtar doktor yavrumu' diye yalvarılır. Futbolcuya götürsene çocuğunu!

1 comment:

ersc@n said...

( Gora )büyük büyük babamın başına gelenler beni ööyle etkilemiş ki gibi başlamışsın yazıya hocu..:)