12/12/2006

En yeni Tayyip Fıkrası :)


Başbakan Erdoğan, destek aramak için İngiltere'yi ziyarete gitmis. Ziyareti sırasında kraliçe tarafından çay içmeye davet edilen Erdoğan, kraliçeye kendi liderlik felsefesinin ne olduğunu sormuş. Kraliçe de "Çevremi akıllı insanlarla doldurmak!" cevabını vermiş. Erdoğan bunun üzerine kraliçeye çevresindeki insanlarin akıllı olup olmadıklarını nasıl ayırt ettiğini sormuş. Kraliçe: "Onlara doğru soruları sorarak ayırt ediyorum." diye yanıtlamış ve "İzin verin göstereyim." dedikten sonra hemen Tony Blair'i aramış: "Sayın Başbakan, lütfen bu soruya cevap verin: Annenizin bir çocuğu var, babanızın bir çocuğu var ve bu çocuk sizin ne kız, ne de erkek kardeşiniz. Kimdir bu?" diye sormuş. Tony Blair: "Bu benim majesteleri!" diye yanıtlamış. Kraliçe: " Doğru.Teşekkürler, iyi çalışmalar Blair." demiş ve Erdoğan'a dönerek: "Gördünüz mü Sayın Erdoğan?" diye sormuş. Sayın başbakanımız: "Evet majesteleri, teşekkür ederim, bu metodunuzu kesinlikle kullanacağım." diyerek oradan ayrılmış. Yurda dönünce hemen Unakıtan'ı yanına çağıran Erdoğan: "Kemal Abi sana soracağım bir soruyu cevaplamanı istiyorum." Unakıtan: "Tabii efendim, nedir?" Erdoğan: Annenizin bir çocuğu var, babanızın bir çocuğu var ve bu çocuk sizin ne kız, ne de erkek kardeşiniz. Kimdir bu?" Unakıtan sağa bakmış, sola bakmış düşünmüş, taşınmış ve en sonunda:"Efendim bunu biraz düşündükten sonra size cevap versem?"demiş. Erdoğan kabul etmiş ve Unakıtan oradan ayrılmış. Vakit kaybetmeden Bakanlar Kurulu'nu toplantıya çağırmış. Saatlerce sorunun yanıtını düşünmüşler bulamamışlar. En sonunda Kemal Unakıtan, Kemal Derviş'i aramış ve durumu açıkladıktan sonra: Annenizin bir çocuğu var, babanızın bir çocuğu var ve bu çocuk sizin ne kız, ne de erkek kardeşiniz. Kimdir bu?" diye sormuş. Derviş: "Bunda bilemeyecek ne var, tabii ki benim!" diye yanıtlamış. Cevabı alan Unakıtan hemen Tayyip'i arayarak: "Cevabı buldum efendim, kim olduğunu biliyorum, Sayın Kemal Derviş"demiş. Tayyip büyük bir hayal kırıklığıyla cevap vermiş: "Yanlış cevap Kemal Abi, doğru cevap "Tony Blair olacaktı!"

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.