07/12/2006

Dondurmam Gaymak


Yaklaşık bir haftayı aşkın süredir Mathaser'de gösterimde olan "Dondurmam Gaymak" filmini nihayet izleme fırsatı bulabildik. ABD'deki Queens Film Festivalinde açılış filmi seçilmesinin ardından "En iyi yönetmen" ve "En iyi komedi filmi" ödüllerini de alan film, Oscar'da Türkiye'yi temsil etmeye de soyunmuş durumda.
Gelelim filmle ilgili yorumlara: Ben uzun zamandır kendimi bu kadar iyi hissettiren bir film izlememiştim diyebilirim. Yöre halkının son derece doğal ve amatör oyunculukları gerçek bir sinema şöleni yaşatıyor ve izleyicinin ruhunda içten, sıcak, duygusal titreşimler yaratıyor. Çok az filmde insan katıla katıla gülerken aynı anda gürül gürül ağlama isteği duyabilir. Hakikaten katıla katıla güldüğüm sahneler vardı ama becerebilseydim, aynı anda gürül gürül ağlayabilirdim de.
Muğla yöresi şivesinin güzelliğinden bahsetmeye zaten gerek yok. Başlarda anlamakta biraz zorluk çekiliyor ama kulak hemen alışıveriyor. İnsana "İyi ki anadilim Türkçe!" dedirtecek güzellikte bir dili var filmin; âdeta şiirsel.

Yönetmen Yüksel Aksu gerçekten başarılı. Özellikle Custurica tarzını seven benim gibiler bu ismi bundan böyle yakından izleyecektir diye düşünüyorum. Son olarak Filmin İtalya'da da gösterildiğini ve İtalyan izleyicinin büyük beğenisini kazandığını da ekleyeyim.

Filmin Mathaser'deki gösterimi daha ne kadar sürecek bilmiyorum ama fırsatınız varsa bu "küçük kasabanın küçük insanlarının büyük filmi"ni kaçırmayın derim!

3 comments:

ersc@n said...

oo internet düzelmiş bakıyorum..:)
hep kendiniz gidin sinemaya..hiç bizi çağarmak yok ..:)

Ozz said...

sizin misafiriniz vardi o yuzden caarmadik :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.