25/12/2006

Fröhliche Weihnachten


Efendim bugün tüm dünya hristiyanları İsa'nın doğum günün kutluyor, biz de Almanya'nın en katolik eyaletinde yaşayanlar olarak bugüne kayıtsız kalamayız tabi ki. Ne de olsa son bir aydır akşamüstlerimizi Weihnachtsmarktlar'da Glühwein eşliğinde sosis yiterek geçirmişliğimiz var. Üstüne üstlük yine bu kutsal gün sayesinde pazartesimizi de evde geçirebiliyoruz (ve hatta Salı'yı da unutmayalım). Etraftaki envayi çeşit süslemelerle de gözümüz gönlümüz bayram etmedi mi, öyleyse dedim naçizane sitemizde iki kelime de bugüne ayıralım, buyrun size iki kelime:

Mutlu Noeller!



2 comments:

Anonymous said...

Sevgili Blogcan hocu,

Kaç yıldır şu ecnebi yerde yaşıyorsun hala noel ne zamandir filan öğrenemedin. 24 Aralığı 25 Aralığa bağlayan gece "noel"dir. 24 aralık'ta "christmas eve" olarak geçer. 25 Aralık sabahı artık her şey bitmiştir. Bunu şuna benzetebilirsin:

Perşembe akşamı içersin, dallamanın biri oğlum cuma cuma içilir mi der. (cuma günü de içersin, ne olacak o ayri). Ne cumasi olum, perşembe bugün dersin. Çok bilmiş dallama sırıtır, perşembe ama cuma akşamı der ( ne demekse)...

Peyami

paranoia said...

Sevgili peyami hoca,
ben konuyu uzatmak istemediğim için bu çeşit detaylara kutlama mesajımda yer vermemiştim, ama madem kafalar bulandı cevabımı bire bir wikipediadan aktarıyım dedim. İngilizce ve almancasında da aynı açıklamayı bulduğum için kaynağa güvenim de tam oldu:
"Noel, her yıl Hristiyanlarca 25 Aralık'ta kutlanır. Kutlamalar 24 Aralık'ta Noel arifesiyle başlamış olur, ve bazı ülkelerde, 26 Aralık akşamına kadar devam eder. Hristiyanların çoğunlukta olduğu ülkelerde Noel tatili yeni yıl tatiliyle birleştirilir. Bazı Doğu Ortodoks Kiliseleri, Jül Sezar takviminde 25 Aralık'a denk gelen 7 Ocak'ı Noel olarak kutlarlar. İsa’nın gerçek doğum günüyle ilgili çeşitli rivayetler olsa da geleneksel olarak 25 Aralık Noel olarak kutlanır."
Bu durumda 25 sabahı herşey bitmiyormuş değil mi? Burda nerdeyse 1,5 sene kaldın ama öğrenememişsin:)
Hoş ben zaten sorsalar önümüzdeki kurban bayramı hakkında da doğru bilgi verebileceğimden emin değil ya neyse. Oysa ki TR'de kaç yıl yaşadım...
Ben bir de beni erscan'la karıştırdığını düşünüyorum, doğru mu düşünmüşüm?